Bijzonder veiligheidsmoment

Uit de startblokken met nieuwe veiligheidsaanpak

Er is niets belangrijker dan na je werk weer gezond en veilig thuiskomen. Of je nu bij, vóór of mét Royal FloraHolland werkt. Daarom zijn we gestart met een speciaal veiligheidsprogramma. In een periode van twee jaar werken we nog intensiever dan voorheen aan het vergroten van onze veiligheidsprocedures. Daarbij gaat het om veilig gedrag, veiligheid in de logistiek (duidelijke verkeerssituaties en -regels op onze terreinen) en arbeidsveiligheid (het zo veilig mogelijk maken en houden van de huidige werkprocessen).

Exclusief aan veiligheid werken
Inmiddels is er een belangrijke eerste stap gezet. Op alle locaties van Royal FloraHolland zijn nu speciale veiligheidsmedewerkers aan de slag. Dat zijn collega’s die al jaren werkzaam zijn in de logistieke afdelingen van Royal FloraHolland en die we nu volop tijd en ruimte geven om exclusief aan veiligheid te werken. Door hun ervaring zijn ze in staat problemen snel te herkennen en aan te pakken.

Elke dag een stap veiliger
Deze collega’s inventariseren veiligheidsknelpunten en helpen deze te prioriteren op basis van de incidentregistratie en signalen uit de logistieke afdelingen. Ook dragen ze bij aan het wegnemen van oorzaken van ongevallen en vergroten ze het bewustzijn rondom veiligheid bij alle gebruikers van de marktplaats. Met deze extra capaciteit, kennis en ondersteuning zetten we elke dag een stap verder naar een nog veiliger Royal FloraHolland.

Bijzonder historisch en coöperatief moment. Lees meer