Een bijzonder innovatief moment

Innovatieve meermalige bloemenemmer verhoogt efficiëntie en draagt bij aan duurzaamheid

Royal FloraHolland richt zich op datgene waar onze klanten écht behoefte aan hebben. Waar mogelijk wordt de efficiency in de keten verhoogd. In de export neemt door transactieverkleining het gebruik van CC-containers toe. Een innovatieve meermalige bloemenemmer – het nieuwe bloemenfust Fc588 met bijbehorend opzetrek Fc598 – zorgt voor een betere belading en draagt bij aan verlaging van de CO2-uitstoot.

Beladingsgraden verhogen
De beladingsgraad van CC-containers is met verstelbare platen flexibel in te stellen. CC-containers zijn ook makkelijk te verrijden en via trekhaken en koppelingen is er eenvoudig een ‘treintje’ te maken voor intern transport. Het gebruik is efficiënt want de containers zijn in geheel Europa inwisselbaar en volledig demontabel. Bloemenemmer Fc588 is de innovatieve opvolger van bloemenemmer Fc577. Samen met bijbehorend opzetrek Fc598 wordt daarmee de efficiëntie flink vergroot. De Fc588 heeft slimme afmetingen, waardoor er 11% meer emmers op een stapelwagen en 50% meer emmers op een CC-container passen. Door het toegepaste reliëf is de nieuwe emmer bovendien makkelijker schoon te maken. De binnenruimte van de Fc588 is gemaximaliseerd. De buitenafmetingen van het fust zorgen daarbij voor maximale stabiliteit.

Lagere ketenkosten en CO2-uitstoot
Door de betere beladingsgraad verminderen de ketenkosten en wordt de CO2-uitstoot verlaagd. Daarmee levert het nieuwe fust een bijdrage aan onze duurzame ambitie om uiterlijk in 2025 volledig CO2-neutraal te zijn. Matthijs Mesken, directeur VGB, de collectieve belangenbehartiger van de Nederlandse groothandel in bloemen en planten, en Yme Pasma, COO (Chief Operating Officer) bij Royal FloraHolland, introduceerden het nieuwe fust dan ook met trots tijdens de Trade Fair in november 2018 in Aalsmeer. In het voorjaar van 2019 gaat het fust daadwerkelijk de markt op.

Bijzonder veiligheidsmoment. Lees meer