Een bijzonder moment van digitale erkenning

Gerhard van der Bijl: ‘sierteelt digitaal succesvol maken’

Alles wat Royal FloraHolland doet, doen we voor onze kwekers en kopers. Simpelweg omdat we pas succesvol zijn als zij dat zijn. Daarom richten we ons op datgene waar onze klanten écht behoefte aan hebben. Onze digitale marktplaats Floriday is daar een mooi voorbeeld van. We investeren hier alleen in functionaliteiten die aansluiten op de behoeften van kwekers.
Zo ontwikkelden we digitaal voorraadbeheer en meerdere datadiensten. Samen met kwekers maken we Floriday tot de wereldwijde digitale marktplaats voor de sierteelt.

Computable CxO Award
Dat we werken aan het realiseren van onze ambities rondom de digitale marktplaats viel ook buiten de sierteeltsector op. Gerhard van der Bijl, onze CDO (Chief Digital Officer), nam op 30 oktober 2018 in het Beatrix Theater in Utrecht de prestigieuze Computable CxO Award in ontvangst. Tevens bemachtigde Floriday een mooie tweede plaats in de categorie ICT-project van het jaar in het grootbedrijf. Gerhard van der Bijl is trots op zijn teams: ‘Dit bijzondere moment draagt bij aan trots en onderlinge verbinding van onze teams. Prijzen win je alleen met goede teams. Het is geweldig als dat extern opvalt!’

Sierteelt digitaal succesvol maken
Volgens de jury dankt Gerhard de Award aan het in korte tijd herinrichten van de IT-organisatie. Gerhard van der Bijl: ‘We maken met Royal FloraHolland een digitale marktplaats voor de sierteelt. Daar investeren we fors in. We willen al onze kwekers in de nieuwe digitale wereld laten meedoen.’