Verbeteren dienstverlening is een continu proces

Doorlooptijd verbeterd met 4 procentpunt naar 96%

Er werden voor 2018 verschillende verbeteringen doorgevoerd. Zo werden er 13.000 nieuwe stapelwagens gekocht, op elke locatie werden logistieke processen efficiënter ingericht, ruim 100 extra medewerkers werden aangenomen en opgeleid voor de topdagen in het voorjaar en meer dan 2.000 extra stapelwagens werden vrijgemaakt. Op 3 en 30 april en 7 en 22 mei startte Royal FloraHolland één uur eerder met het veilen van bloemen en werden er mooie resultaten neergezet. Ten opzichte van 2017 is de totale doorlooptijd met bijna 4 procentpunt verbeterd naar 96%, waarmee er circa 1 miljoen transacties meer op tijd zijn afgeleverd vergeleken met 2017.

Verder verbeteren in 2019
Ook in 2019 blijven we hard werken aan het continu verbeteren van de dienstverlening. In aanloop naar het nieuwe jaar zijn veel voorbereidingen gedaan om ook in de piek van 2019 elke dag een topprestatie te leveren. Dat doen we voor en met onze klanten. In het najaar peilden we de mening van meer dan 350 kwekers en kopers over de logistieke dienstverlening van Royal FloraHolland tijdens de topdagen. We gingen hierbij in op sleutelonderwerpen als vroegveildagen, beschikbaarheid van stapelwagens en eindtijden. De resultaten staan gepubliceerd op de website van Royal FloraHolland. Daarnaast gingen we in november verder in gesprek met verschillende klanten om ideeën op te halen voor concrete verbeterpunten voor de piek van het nieuwe jaar. Er werden 15.500 extra stapelwagens aangekocht, werden verschillende maatregelen genomen om de beschikbaarheid van CC-containers te verbeteren en werden er wegens het succes van 2018 nieuwe vroegveildagen ingepland.

Lees meer uitgelicht: